Asset Publisher Asset Publisher

Miradzkie miody prosto z leśnej pasieki

Festyn Pomidorowy to duża impreza, na której swój dorobek prezentuje wiele kół gospodyń wiejskich z całego regionu. Ponadto w ramach wydarzenia odbywały się występy artystyczne, zawody z pomidorowymi konkurencjami, a także pomidorowa parada, konkurs na największego pomidora i moc atrakcji dla dzieci.

W niedzielę 13 sierpnia po raz dziewiętnasty w Jeziorach Wielkich odbył się Festyn Pomidorowy. W programie wydarzenia znalazł się m.in. parada pomidorowa, występy lokalnych artystów i bitwa pomidorowa. Na scenie wystąpili: Orkiestra Dęta OSP w Jeziorach Wielkich,
a gwiazdami wieczoru byli Damian Holecki oraz Defis.

Zlokalizowane wśród wielu kolorowych namiotów wystawienniczych – stoisko Nadleśnictwa Miradz cieszyło się bardzo dużą popularnością u odwiedzających XIX Festyn Pomidorowy. Leśnicy oferowali wydawnictwa, głównie o tematyce edukacyjnej oraz produkty pochodzące ze sklepu Dobre z lasu. Odwiedzający stoisko otrzymywali od leśników, w zamian za udzielenie odpowiedzi na pytanie o tematyce leśnej, nagrody w postaci słoiczków degustacyjnych miodów pochodzacych z leśnych pasiek oraz promocyjnych gadżetów.

     Projekt „Dobre z Lasu”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Realizacja tego zadania jest możliwa dzięki prowadzonej przez polskich leśników zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarki leśnej. Pozwala ona na korzystanie z dóbr, które daje las, bez wyrządzania mu szkody i zaburzania naturalnej harmonii.

     Powyższe cele mogą być zrealizowane dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna.

     Marka „Dobre z Lasu” korzysta jedynie z produktów pochodzących z lokalnych źródeł, wspierając przy tym niszowy rynek przetwórstwa leśnych produktów niedrzewnych przy zachowaniu wysokich standardów jakości.

    To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

    Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno – promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

Organizatorem festynu był Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Jeziorach Wielkich. Impreza objęta była honorowym patronatem wojewody kujawsko-pomorskiego Mikołaja Bogdanowicza i marszałka województwa kujawsko-pomorskiego Piotra Całbeckiego.